logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۹۴۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

پیاده‌روی اربعین باطل‌السحر تفرقه‌افکنی تشیع انگلیسی

پیاده‌روی-اربعین-باطل‌السحر-تفرقه‌افکنی-تشیع-انگلیسی-
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چیزی که باعث تفرقه در جامعه بین افراد، نژاد و قومیت‌ها بیان می‌شود شیعه انگلیسی بوده و هدف اصلی تشیع انگلیسی، نبود یکپارچگی و اتحاد است اما پیاده‌روی اربعین تمام قومیت‌ها را کنار هم دارد و نمادی از همبستگی مذاهب است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  با بیان اینکه بزرگ‌ترین اجتماع تاریخ همان اجتماع اربعین است، گفت: این رویداد تاریخی در آرامشی وصف‌ناپذیر برگزار می‌شود و این همدلی جهان اسلام را می‌رساند. اهل سنت نیز در مراسم اربعین حسینی شرکت و حضور فعال دارند و پذیرایی از زائران ابا عبدالله با جان و دل انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: پیاده‌‌رویی اربعین یک حرکت جهانی و اتحاد وهمدلی جهان اسلام را می‌رساند که در داخل کشور نیز در کردستان برادران اهل سنت هستند که مشتاقانه از زائران ابا اعبدالله استقبال و پذیرایی دارند. 

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مسیر پیاده‌رویی اربعین نیز عده بسیاری از برادران اهل سنت موکب دارند و در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند افزود: این‌ها همه نشان‌دهنده این است که بیان اهل بیت و دید آن‌ها اسلامی است و جامعه آن را قبول دارد و کسی آن را نهی نمی‌کند.

وی بیان کرد: همه اقلیت‌ها در راهپیمایی پر شور اربعین به عشق سالار شهیدان و اهل بیت ایشان مشارکت داشته و این اتحاد بین شیعه و سنی را می‌رساند که همه زیر پرچم سالار شهیدان هستند و هیچ نژاد و فرهنگی در عشق به امام حسین مستثنا نیست آن‌چه که مهم و عمیق بیان می‌شود عشق به سیدالشهدا است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آن‌چه که باعث تفرقه در جامعه بین افراد و نژاد و قومیت‌ها می‌شود شیعه انگلیسی است ابراز کرد: این فرقه با وجود اختلافات همه مردم جهان را برادر خود می‌داند و قصد دارد تمام افراد شیعه جهان را زیر بال و پر خود بگیرد.

وی عنوان کرد: هدف اصلی تشیع انگلیسی تفرقه در جامعه است. برای تضعیف رابطه بین امت و امام و برای تخریب جایگاه امامت هزینه‌های زیادی خرج می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه روحانیت و طلاب آگاه و انقلابی باید به هوش باشند اذعان کرد: تشیع انگلیسی از طریق خشن جلوه دادن اسلام، اصول روحانیت و اصل شیعه را هدف قرار داده و عموم مردم باید نسبت به این مهم آگاهی لازم را داشته باشند. این فرقه دست پخت انگلیس و بدخواهان اسلام است که دوست دارند منطق بی‌اساس و پایه خود را در ذهن‌ها بگنجانند.

وی افزود: باید سعی شود مسئله دفع کفر و دفاع از مظلوم را شعار خود قرار دهیم و از پرداختن به مسائل افراطی که باعث کدورت در جامعه می‌شود دوری کنیم. توصیه اصلی اهل بیت (ع) است که فرمودند؛ از پرداختن به خیلی از مسائل دوری شود و توصیه‌هایی که در این زمینه شده این است که در نماز جمعه اهل سنت شرکت شود و با آن‌ها رفت و آمد انجام شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حفظ وحدت در جامعه باعث خنثی‌سازی بسیاری از حیله‌های دشمنان می‌شود و خط اهل بیت (ع) در جامعه انس و محبت است آن‌چه که مانع وحدت در جامعه شود توطئه‌هایی از جانب دشمنان است و اسلام ناب محمدی اسلامی به دور از تفرقه‌افکنی و ایجاد هرج و مرج در بین شیعه و سنی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر